Євгенія Копейкіна – директорка
центру розвитку дитини IQsha Club –
запропонувала уряду певні ідеї щодо підняття авторитету професії вихователя. У
своїй публікації освітянка порушила
основні проблеми, через які молоді педагогічні працівники не бажають працювати
у дошкільній освіті. Зокрема,
йдеться про низькі зарплати й невмотивованість вихователів.
Директорка
запропонувала 3 ідеї, які можуть стати рушієм освітніх змін у дошкіллі:
Пропозиція до робочої
групи щодо нововведень до законопроєкту про дошкільну освіту. Хоча багато чого
відгукується, я сфокусуюсь на одному з важливих пунктів. Моя пропозиція на
розгляд на тему «Підвищення авторитету професії вихователя»,
бо насправді, порівнюючи з вчителем, чомусь навіть в освітніх колах вважається,
що вихователь – це нижчий за рангом професіонал. А це зовсім не так! Вихователі
– це сучасні феї, перші освітяни, з якими дитина знайомиться, і найчастіше
перший досвід відіграє значну роль у формування довіри та зацікавленості до
навчання й надалі. До того ж, вихователь піклується і проявляє любов і турботу,
що від вчителя не вимагають, і звичайно, навчає. То як же залучити молодих і
натхненних?
Підвищити авторитет професії. На жаль, навіть батьки часто ставляться до
вихователів, як до обслуговчого персоналу. Нібито «Що ви робите? Ви ж не
навчаєте, а наглядаєте поки ми на роботі!» Вчителю в школі не будуть робити
зауваження за брудні колготки чи загублену іграшку. Так, молоді спробують і
підуть… Я спостерігаю за молодими вихователями та в них є спільна риса – це
висока гідність до себе, здорові амбіції та мрії покращити щось у розвитку
дітей. І якщо не підтримувати цей запал, поступово він зникає. Що я пропоную?
Реальні історії від
реальних вихователів, які досягли успіхів, і незважаючи ні на що, не втратили
віру у професію і яких поважають! Історії українських вихователів! Від
вихователя – до когось, хто робить зміни в освіті або достойно займає свою
посаду! Знайти цих сучасних зірок, долучити до фондів та об’єднань. І щоб саме
вони розповідали теперішнім і майбутнім! Сучасне покоління – це покоління
міленіалів, і вже багато говорили про те, що для цих спеціалістів дуже важлива
ідея. Розуміння для чого вони це роблять ? Бути причетними до створення чогось
значущого.
Тож пропозиція номер 2 – долучати тих, хто в професії кожен день
і бере участь у вихованні дошкільнят та створенні законопроєктів. Нехай ті
керівники, що зараз у координаційній групі, складуть опитування у своїх же
вихователів та нехай вони мають можливість висловити свою думку на великих
конференціях.
Пропозиція 3. Я знаю, є декілька гідних премій на
кращого вчителя року, де є і конкурс, і визнання, і фінансова винагорода. А чи
є такий конкурс чи нагорода на найкращого вихователя у країні? Я такого не
знаю. Але така премія познайомить країну з найкращими представниками професії
та буде сприяти підвищенню авторитету професії. Оплата праці та навантаження за
відгуками багатьох – болюча тема, що найчастіше і є приводом для суперечок та
претензій. Як відомо, фіксована платня демотивує людину. Прорахувати оптимальну
кількість дітей на одного вихователя з орієнтацією на оптимальне навантаження,
наприклад 10-15 дітей, вихователь та няня, щоб вихователі розуміли за яку
кількість дітей є оплата. Усе, що більше – оплачуються надбавками за кожну
дитину. Так вихователі будуть зацікавлені мати повну кількість дітей у групі та
вмотивовані по оплаті у разі більшої кількості.
Комментариев нет:
Отправить комментарий