Відповідно до закону України "Про дошкільну освіту" дитина
має право здобувати дошкільну освіту як у дошкільному навчальному закладі, так
і в сім'ї, за допомогою родини або педагогів. У процесі соціального супроводу дитини дошкільного віку
забезпечується перш за все ефект соціального розвитку – досягнення оптимальної
форми соціальної компетентності, яка робить людину здатною впливати на свої
життєві обставини і на саму себе. Дошкільний вік є періодом початкового
формування особистості та першого досвіду взаємодії з іншими дітьми, що в
подальшому визначає характер перебігу процесу соціалізації. У цьому зв`язку
надзвичайно важливо зрозуміти специфіку соціальної адаптації дитини до соціуму
та роль соціально-педагогічного супроводу педагога в процесі соціалізації
дитини. Термін «соціальний супровід» чи «соціальне супроводження» вживається в
соціальній педагогіці як вид соціальної діяльності, що є формою соціальної
підтримки та передбачає впродовж певного терміну надання комплексу правових,
психологічних, соціально-педагогічних, соціально-медичних, інформаційних послуг
педагогом.
Мета соціального
супроводу дитини – поліпшення життєвої ситуації, мінімізація негативних наслідків чи навіть
повне розв`язування її проблем.
Соціально-педагогічний супровід реалізується в різних формах
довгострокової педагогічної і соціальної допомоги дитині. Він включає:
- поради відносно найкращого способу дій у
сформованій ситуації;
- надання інформації, що цікавить
дитину;
внесення
системних змін:
- вплив на системи, що викликають у
дитини кризу й емоційну напругу, тобто робота
з рганізаційного прояснення
розвитку конфліктної ситуації;
- консультування; - допомога в розвитку у дитини
соціальних і особистісних навичок,
що дозволяють йому справлятися з кризами.
Комментариев нет:
Отправить комментарий