вторник, 13 сентября 2022 г.

     Мета та функції соціального супроводу дитини

Відповідно до закону України "Про дошкільну освіту" дитина має право здобувати дошкільну освіту як у дошкільному навчальному закладі, так і в сім'ї, за допомогою родини або педагогів. У процесі соціального супроводу дитини дошкільного віку забезпечується перш за все ефект соціального розвитку – досягнення оптимальної форми соціальної компетентності, яка робить людину здатною впливати на свої життєві обставини і на саму себе. Дошкільний вік є періодом початкового формування особистості та першого досвіду взаємодії з іншими дітьми, що в подальшому визначає характер перебігу процесу соціалізації. У цьому зв`язку надзвичайно важливо зрозуміти специфіку соціальної адаптації дитини до соціуму та роль соціально-педагогічного супроводу педагога в процесі соціалізації дитини. Термін «соціальний супровід» чи «соціальне супроводження» вживається в соціальній педагогіці як вид соціальної діяльності, що є формою соціальної підтримки та передбачає впродовж певного терміну надання комплексу правових, психологічних, соціально-педагогічних, соціально-медичних, інформаційних послуг педагогом.

Мета соціального супроводу дитини – поліпшення життєвої ситуації, мінімізація негативних наслідків чи навіть повне розв`язування її проблем.

Соціально-педагогічний супровід реалізується в різних формах довгострокової педагогічної і соціальної допомоги дитині. Він включає:

 - поради відносно найкращого способу дій у сформованій ситуації;

- надання інформації, що цікавить дитину;

внесення системних змін:

- вплив на системи, що викликають у дитини кризу й емоційну напругу, тобто робота   

  з   рганізаційного прояснення розвитку конфліктної ситуації;

-  консультування; - допомога в розвитку у дитини соціальних і особистісних навичок,
    що дозволяють йому справлятися з кризами. 

Комментариев нет:

Отправить комментарий