вторник, 31 марта 2020 г.

Чим зайняти дитину вдома у вільний час

5408c224c0f7c83dd296fa67c4d23dc0.jpeg
Яким би не було дитя за характером і рухливістю — невгамовний бешкетник або тихоня, йому необхідна участь та турбота батьків. Часом у метушні, не вистачає часу і сил пограти з дитинчам, почитати йому або поговорити. Куди простіше включити мультики, ніж відкласти свої справи і разом, з користю провести час. Існує багато способів захопити маленького чимось цікавим, пізнавальним і не завжди при цьому брати участь у процесі, а лише бути неподалік та просто спостерігати. Габарити квартир не дозволяють проводити активні і рухливі ігри, та й не завжди це буває доречно. Краще в цих умовах вдатися до більш спокійним розваг. Варіантів насправді нескінченна безліч.

Кілька порад, як можна використовувати підручні засоби:
  • влаштувати спільний перегляд казок і мультфільмів з вашими коментарями: їх можна давати попутно займаючись своїми клопотами в цій же кімнаті;
  • запропонувати розмальовки з улюбленими персонажами і олівці;
  • цікавлять дітей і всілякі коробки, ящики, ємкості: їм цікаво їх відкривати й закривати;
  • можна надати в розпорядження малюка справжні «дорослі» речі і предмети, що не б'ються і не ламаються, і показати, що з ними можна робити: намотуйте нитки на палиці і котушки, нанизуйте прищіпки на мотузки і т. п.
Розвиваючі ігри, які повинні бути в кожній родині:
  • Зацікавити дитину можна ліпленням з пластиліну. Яскравий, барвистий і податливий, він доставить масу задоволення та нових вражень.
  • Не бійтеся дозволяти малювати пальчиковими фарбами, адже вони легко змиваються,  розвивають мову і дрібну моторику, позбавляють від негативних емоцій, страхів та образ.
  • Збирання пазлів відмінно сприяє тренуванню пам'яті, розвитку уяви та логічного мислення, концентрації уваги. Підберіть набір, відповідно до віку дитини. І вже точно багато вечорів поспіль ваш непосида буде зайнятий.
  • Конструктори розширюють дитячий кругозір, змушують думати.
  • Кінетичний і живий пісок — не менш корисне заняття. Придбавши його, ви зможете організувати пісочницю на столі або на підлозі. Він особливий: не брудниться, його можна легко зібрати, а залишки видалити пилососом, навіть з килима. Якщо його проковтнути, нічого страшного не станеться, він нешкідливий.
Діти люблять різноманітність, оскільки не можуть надовго зосередитися і швидко перемикають увагу. Проявіть фантазію, допомагайте, грайте з ними на перших порах, а потім вони й самі впораються.
Чим молодша дитина, тим вона менше здатна тривалий час утримувати увагу. Тому чергуйте розвиваючі ігри з активними.
«Ігри з крупами» (від 2 до 3 років)
Мета ігор: розвиток моторики і мислення, тактильних відчуттів.
1) Запропонуйте малюкові пересипати крупу ложкою з чашки в чашку або з миски в миску, насипати її порівну в кілька маленьких чашок. Покажіть дитині, як тримати правильно ложку: не в кулаці, а трьома пальцями. Також попробуйте пересипати крупу через лійку.
2) Запропонуйте малюкові перебрати суміш круп, розклавши її по купках: в першу — сочевицю, в другу — гречку, в третю — горох.
3) Насипьте на піднос (бажано, кольоровий) тонким шаром манну крупу. Покажіть малюкові, як можна пальчиками малювати все, що заманеться. З 3-х літніми дітьми можна вчитися писати літери і цифри.
Важливо! Ігри з крупами потрібно проводити обов’язково під наглядом дорослих! Щоб горох або квасоля випадково не опинилися у малюка в вусі або носі.
«Підбери кришечку за розміром» (від 2 до 4 років)
Мета гри: розвиток зорової та моторної координації.
Поставьте перед дитиною на столі 4-6 пляшечок і банок різних розмірів з кришками. Повільно зніміть кришки і закрутіть назад. Потім перемішайте кришки і дайте можливість дитині самій підібрати до пляшечки відповідну кришку.
«Чарівний мішечок» (від 3 до 5 років)
Мета гри: знайомство з різними предметами, розвиток тактильних відчуттів.
Вам знадобиться мішечок з 8-10 знайомими дитині предметами (наприклад, свисток, гребінець, шнурок тощо).
Зав’яжіть дитині очі або попросіть закрити їх. Нехай малюк витягне з мішечка один предмет і спробує навпомацки вгадати, що це. Після того, як дитині вдасться відгадати всі речі з мішечка, можна замінити їх на інші, поступово підвищуючи рівень складності залежно від віку малюка. У цій грі також можна використовувати предмети, які починаються на одну букву (наприклад, якщо ви вивчили букву “Л”, в мішечок можна покласти лист, ложку, ластик тощо).
«Вироби своїми руками» (від 2-3 років і старше)
Можна використовувати практично будь-які підручні засоби: шишки, гілочки, жолуді, листочки тощо. Скріплювати їх можна пластиліном, клеєм, зубочистками або будь-якими іншими засобами (головне, аби клей не був токсичним для малюка!). Також спробуйте працювати з ватою, стрічками, ґудзиками або звичайними вовняними нитками. Можна навіть використовувати все те, що ми зазвичай викидаємо в сміття: гілочки, що залишилися від винограду; шкірку апельсинів; фруктові кісточки і ін.
Вироби можна оформляти у вигляді окремих фігурок або встановлювати їх на картоні або в коробці, придумуючи на ходу цілі історії й казки з участю створених вашими руками персонажів. У процесі можна додавати до них все нові й нові елементи, придумуючи відгалуження до основної сюжетної лінії. Тут просто неоране поле для вашої творчості і польоту фантазії! Ось побачите, вашій дитині обов’язково сподобається!
І будьте здорові!

Комментариев нет:

Отправить комментарий