среда, 3 июня 2020 г.

Вихователь – це нижчий за рангом професіонал: директорка садочку вимагає підвищити авторитет професії

Євгенія Копейкіна – директорка центру розвитку дитини IQsha Club – запропонувала уряду певні ідеї щодо підняття авторитету професії вихователя. У своїй публікації освітянка порушила основні проблеми, через які молоді педагогічні працівники не бажають працювати у дошкільній освіті. Зокрема, йдеться про низькі зарплати й невмотивованість вихователів.
Директорка запропонувала 3 ідеї, які можуть стати рушієм освітніх змін у дошкіллі:
Пропозиція до робочої групи щодо нововведень до законопроєкту про дошкільну освіту. Хоча багато чого відгукується, я сфокусуюсь на одному з важливих пунктів. Моя пропозиція на розгляд на тему «Підвищення авторитету професії вихователя», бо насправді, порівнюючи з вчителем, чомусь навіть в освітніх колах вважається, що вихователь – це нижчий за рангом професіонал. А це зовсім не так! Вихователі – це сучасні феї, перші освітяни, з якими дитина знайомиться, і найчастіше перший досвід відіграє значну роль у формування довіри та зацікавленості до навчання й надалі. До того ж, вихователь піклується і проявляє любов і турботу, що від вчителя не вимагають, і звичайно, навчає. То як же залучити молодих і натхненних?
Підвищити авторитет професії. На жаль, навіть батьки часто ставляться до вихователів, як до обслуговчого персоналу. Нібито «Що ви робите? Ви ж не навчаєте, а наглядаєте поки ми на роботі!» Вчителю в школі не будуть робити зауваження за брудні колготки чи загублену іграшку. Так, молоді спробують і підуть… Я спостерігаю за молодими вихователями та в них є спільна риса – це висока гідність до себе, здорові амбіції та мрії покращити щось у розвитку дітей. І якщо не підтримувати цей запал, поступово він зникає. Що я пропоную?
Реальні історії від реальних вихователів, які досягли успіхів, і незважаючи ні на що, не втратили віру у професію і яких поважають! Історії українських вихователів! Від вихователя – до когось, хто робить зміни в освіті або достойно займає свою посаду! Знайти цих сучасних зірок, долучити до фондів та об’єднань. І щоб саме вони розповідали теперішнім і майбутнім! Сучасне покоління – це покоління міленіалів, і вже багато говорили про те, що для цих спеціалістів дуже важлива ідея. Розуміння для чого вони це роблять ? Бути причетними до створення чогось значущого.
Тож пропозиція номер 2 – долучати тих, хто в професії кожен день і бере участь у вихованні дошкільнят та створенні законопроєктів. Нехай ті керівники, що зараз у координаційній групі, складуть опитування у своїх же вихователів та нехай вони мають можливість висловити свою думку на великих конференціях.

Пропозиція 3. Я знаю, є декілька гідних премій на кращого вчителя року, де є і конкурс, і визнання, і фінансова винагорода. А чи є такий конкурс чи нагорода на найкращого вихователя у країні? Я такого не знаю. Але така премія познайомить країну з найкращими представниками професії та буде сприяти підвищенню авторитету професії. Оплата праці та навантаження за відгуками багатьох – болюча тема, що найчастіше і є приводом для суперечок та претензій. Як відомо, фіксована платня демотивує людину. Прорахувати оптимальну кількість дітей на одного вихователя з орієнтацією на оптимальне навантаження, наприклад 10-15 дітей, вихователь та няня, щоб вихователі розуміли за яку кількість дітей є оплата. Усе, що більше – оплачуються надбавками за кожну дитину. Так вихователі будуть зацікавлені мати повну кількість дітей у групі та вмотивовані по оплаті у разі більшої кількості.

Комментариев нет:

Отправить комментарий